Friday, February 27, 2009

Lawatan dari Agensi Kerajaan

Dalam bulan ini sahaja cendawanpuchong telah menerima 4 kali kunjungan besar daripada pihak kerajaan dan juga persatuan iaitu :

1) Lawatan daripada Pegawai – pagawai MECD.
2) Lawatan daripada Pengarah dan pegawai SKM (Suruhanjaya Koperasi Malaysia).
3) Rombongan Lawatan daripada pegawai-pegawai Jabatan Pertanian Negeri, MARA, Belia 4B, Kementerian Belia & Sukan dan Jab. Vaterinar.
4) Lawatan daripada Koperasi Integrasi Nasional & Tamilan Uthavum Karangkal.

Dalam lawatan tersebut, terkandung banyak topic perbincangan dan juga saranan serta peluang-peluang yang boleh CP kecapi. Apapun yang pasti pihak CP semakin sibuk la dengan jadual yang ketat. Al maklum lah due date beg cendawan peram dah dekat, order beg baru semakin bertambah, nak layan tetamu lagi dan mesyuarat Koperasi pula. Memang tak cukup tangan la boleh dikatakan. Pegawai kami, En. Fariz@Abu sampai mengadu pada saya “Nak buang air pun tak sempat” kena tahan sampai senak. Fuh kesian sungguh. Tapi apakan daya, syarikat tengah nak naik nie kenalah berkorban besar sikit.

Besok manalah tahu kalau dah stabil barulah boleh rehat sedikit. Tuah ayam nampak di kaki, tuan manusia sapa yang tahu. Apa yang penting “KERJASAMA”. Seperti kata dalam cerita “Wonder Pet” dan memang kami selalu nyanyikan lagu ni. Jom kita nyanyi sama-sama : “Kami tak kuat dan kami tak besar. Bekerjasama semua jadi mudah. Apa yang penting kerjasama” – 2 kali. Pandai.............................................................................................................































No comments: