Wednesday, December 19, 2007

Kursus datang lagi

Kepada yang tak sempat nak attend kursus bulan nie...jangan risau.

ESOK MASIH ADA



Mengapa berkursus di CendawanPuchong ??

Ramai orang bertanyer...mengapa mesti berkursus di CendawanPuchong ?? Apa yang CendawanPuchong tawarkan ?? Berbaloi ke ??

Haaaaa...ini jawapan nyer !!!



Kursus yang kami jalankan ini menekankan amalan praktikal sebanyak 90% dan teori 10%. Apa yang bakal anda perolehi daripada kursus ini adalah seperti berikut


Anda akan dibawa melawat keseluruh kawasan tanaman bermula daripada stok simpanan habuk kayu hingga ke bangsal pengeluaran hasil cendawan.

Semasa lawatan tersebut anda akan diberikan taklimat dan maklumat tentang proses-proses yang berkenaan.

Pihak kami akan mengajar anda tentang bagaimana hendak menanam cendawan bermula daripada proses pembuatan beg cendawan, mengukus, menyuntik benih, memeram, memetik hasil cendawan hinggalah ke pembungkusan.



Semasa melalui proses-proses tersebut, anda akan diberikan tip-tip rahsia dan teknik-teknik berkesan untuk memudahkan kerja anda disamping meningkatkan kualiti kerja dan hasil cendawan.

Akhir sekali anda akan dibekalkan dengan handout, CD tanaman cendawan, info pembekal dan juga sijil penyertaan.

Update kursus 16/12/2007

Salam sahabat secendawan,

Semenjak dua menjak ni sebahagian semenanjung Malaysia dilanda banjir...warga CendawanPuchong turut bersimpati dengan musibah yang melanda. Sifu cendawan kita Sdr Zul nyaris2 terperangkap di Muadzam Shah...mujur dia pakai kereta James Bond...habis semua banjir di redah nya.

Di ladang kami pun lebih kurang begitu juga tapi bukan banjir air...banjir dengan peserta kursus. Seramai 15 orang peserta telah menyertai Kursus Intensif Tanaman Cendawan Tiram pada 16/12/2007 Alhamdulillah..bertambah lagi sahabat secendawan kita.

Tapi sayang seribu kali sayang...lantaran terlalu bersemangat berkongsi ilmu sampaikan terlupa untuk merakamkan sekeping dua gambar suasana pada hari itu.

Kepada semua peserta kursus yang ada mengambil gambar pada hari tersebut bolehlah hantar pada saya untuk dikongsi bersama.

Ampun maaf dipinta...saya pun masih pening...apsal la aku boleh lupa nak ambik gamba...ish ish ish...cho ba aannn

Wednesday, December 12, 2007

Kursus Intensif lagiiii...

Sahabat secendawan sekalian...

Sebelum tahun 2007 melabuhkan tirainya...masih ada 2 sessi Kursus Intensif Tanaman Cendawan Tiram Puchong yang akan diadakan pada :

16 Dec 2007 (Ahad) dan

29 Dec 2007 (Sabtu)

Daftar sekarang !!!

Jadual kursus untuk 2008 masih dalam perancangan...TUNNNGGGGUUUU



Update kursus 09/12/2007

Syukur alhamdulillah...Sdr Zul kita dah selamat sampai dari Muadzam Shah...naik kereta ke naik sampan saya tak tau...yang penting saya dah dapat gambar2 kursus hari tuu...

Nie sebahagian darinya...tengokla camana sahabat2 secendawan kita dengan penuh konsentrasi mengikuti setiap module yang diajar..










Salam kepada pencinta cendawan sekalian,

Alhamdulillah Kursus Intensif Tanaman Cendawan Tiram Puchong telah berlangsung dengan jayanya. Seramai 22 orang peserta telah menghadirkan diri dengan satu keazaman untuk menimba ilmu "percendawanan" yang bakal memeriahkan lagi komuniti usahawan cendawan tiram negara.

Ampun maaf dipohonkan kerana buat masa ini saya belum dapat menyiarkan gambar2 sewaktu kursus dijalankan. Saya difahamkan Sdr Zul kita sedang terperangkap di Muadzam Shah...
BANJIRRRRRRRR....hehehe

InsyaAllah bila sedara kita tu dah selamat sampai ke Puchong nanti.. saya akan update lagi.

Wednesday, November 28, 2007

BERITA GEMPARRR !!

Kepada pencinta cendawan sekelian...kami dalam proses akhir untuk menghasilkan VCD Teknik Asas Tanaman Cendawan Tiram yang mudah difahami serta lengkap.

Apa yang akan anda dapati melalui vcd tersebut :

1 - step by step proses dalam bentuk slide
2 - rakaman langsung setiap proses yang diambil semasa Siri Kursus Intensif Cendawan Tiram dijalankan
3 - proses lengkap dari penyediaan bongkah hinggalah proses
pembungkusan hasil

Jadilah pemilik terawal vcd ini. Jika vcd senaman aerobic Jane Fonda telah berjaya merampingkan ribuan pinggang wanita...mengapa tidak VCD Teknik Asas Tanaman Cendawan Tiram bakal berjaya menghasilkan ribuan usahawan cendawan tiram

Tunggu hari pelancarannya nanti...kami akan umumkan sekali harganya...jangan risau !! harganya tidaklah semahal vcd original Survivor Series atau Wrestlemania...hehehe

Sedikit sedutan dari vcd tersebut...kire promo la nie



video

Tuesday, November 27, 2007

Kursus lagi...09/12/2007

Siri Kursus Intensif Cendawan Tiram di Puchong kembali lagi...


Monday, November 26, 2007

Kursus pada 24/11/2007

Alhamdulillah...seramai 8 orang peserta telah hadir untuk mengikuti Kursus Intensif Cendawan Tiram di ladang kami di Puchong.

Seronok rasanya apabila melihat kesungguhan para peserta mengikuti setiap proses yang diajar.
Banyak juga soalan "cepu emas" yang ditanya...hahaha !!! Memang itu yang saya perlukan kerana disamping saya mengajar saya juga masih belajar...maklumlah...buah cempedak diluar pagar...kalau didalam pagar dah lama saya petik...goreng pastu makan ramai2...hehe









Jangan lupa !!! Pendaftaran untuk kursus akan datang masih di buka...

Monday, November 19, 2007

Suasana kursus 17/11/2007

Alhamdulillah...Kursus Cendawan Tiram Puchong pada 17/11/2007 telah berlangsung dalam suasana ceria dan santai. Seramai 20 orang peserta telah menghadirkan diri dengan satu niat untuk menimba ilmu per"cendawan"an. Dengan semangat dan sikap ingin tahu yang mereka tunjukkan telah menaikkan lagi semangat saya untuk sama-sama berkongsi ilmu.

Selamat maju jaya saya ucapkan kepada semua peserta.








Saturday, November 17, 2007

Lokasi CendawanPuchong

Alhamdulillah...semakin ramai yg berminat tentang candawan tiram dan ramai juga yg bertanya CendawanPuchong tu di mana ?? Maafkan saya kerana terlupa utk menempekkan peta lokasi ladang kami disini. Dan ribuan kemaafan juga saya pohonkan kepada saudara2 yg telah tersesat jalan.

Untuk kemudahan semua peminat cendawan...disini saya tempekkan peta lokasi ke ladang saya.




Kepada saudara/i yg telah mengesahkan kehadiran utk Kursus Intensif Cendawan Tiram Puchong esok (17/11/2007) selamat berkursus saya ucapkan. Setakat petang tadi seramai 20 orang telah mendaftar.
Tunggu laporan bergambar dari saya esok.

Wednesday, November 14, 2007

BERITA BAIK

Atas permintaan ramai..satu lagi Kursus Intensif Cendawan Tiram Puchong akan dianjurkan pada

24hb November 2007.

Pendaftaran di buka sekarang...cepat cepat sementara saya masih sihat




Anda juga boleh hubungi En. Abu di talian 012-9127678 untuk pendaftaran.

Tuesday, November 13, 2007

Suasana kursus 10/11/2007

Seperti yg dijanjikan...tengoklah bagaimana kawan2 kita di"dera" semasa kursus...berpeluh bang !!!


video

Monday, November 12, 2007

Update kursus 10/11/2007

Kursus Cendawan Tiram Puchong telah dianjurkan dengan jayanya walaupun sebahagian peserta telah meminda tarikh kursus disaat akhir.

Saya akan cuba tempek beberapa screenshot sewaktu kursus berlangsung dilain masa kerana hari ini blogger.com agak "cemburu" dengan kejayaan kami.

Terima kasih kepada semua peserta yang hadir. Semoga cita-cita anda dan saya akan menjadi nyata.

Handphone saya sentiasa "on" untuk menjawab segala pertanyaan.

Wassalam.


Para peserta sedang mendengar taklimat dari En. Zulkifli
Bukan nak mendera tapi "praktikal"

Bungkus betul2 bang...nanti tak hidup kulat tuPart nie yang seronok nie...
Packing kene cantik...nanti orang tak nak beli

Tuesday, November 6, 2007

Pendaftaran Baru Di Buka


Atas sambutan di luar jangkaan, Cendawanpuchong akan menganjurkan satu lagi sessi Kursus Intensif Tanaman Cendawan Tiram

Daftar segera !! Tempat terhad

Friday, November 2, 2007

Kursus Cendawan Tiram Puchong

Setakat hari ini seramai 15 orang telah mengesahkan penyertaan mereka...ANDA BILA LAGI ???