Wednesday, February 20, 2008

Lapuran kursus 17/02/2008













Alhamdulillah kursus pada 17 Feb (semalam) telah dihadiri seramai 21 peserta dari merata tempat..Johor, Pahang dan Perak dan Sarawak . Datang dengan satu hasrat iaitu, ingin mempelajari dan mengetahui Tanaman Cendawan Tiram ini.

Kursus berjalan dengan lancar dan mendapat 100% komitmen daripada peserta. Banyak soalan-soalan diajukan menampakkan semangat ingin mengetahui seberapa banyak info-info dan juga rahsia-rahsia tentang cendawan ini terutama sekali tentang permintaan pasaran, marketing dan juga kos memulakan perniagaan. Alhamdulillah semua itu dapat dijawab dengan baik sekali oleh penceramah (En. Zul).

Adalah menjadi matlamat utama penceramah untuk memberikan seberapa banyak info dan juga ilmu kepada para peserta agar mereka ini benar-benar jelas tentang baik dan juga buruk serta cabaran jika ingin mengusahakan tanaman cendawan ini. Disamping ingin menambah jaringan (network) pengusaha cendawan, penceramah berharap dengan adanya kursus sebegini, ia akan dapat melahirkan usahawan-usahawan cendawan yang agresif, kreatif dan mempunyai misi dan visi yang sama.

Gambor nanti saya bagi ya….

1 comment:

joshua said...

I fell compeled to say that this is one of the very best blogs I've ever visited!

Congrats!

PALAVROSSAVRVS REX