Thursday, August 21, 2008

MAHA 2008

Sabtu lepas, saya pergi ke MAHA. Tak jauh dari Puchong. Kira-kira 15 minit dah sampai tapi punyalah ramai manusia kat situ…fuhyoooo meriah sungguh. Matlamat saya hanya dua saja. Pertama – Nak lawat booth kawan saya C020 dimana saya dapat letakkan produk cendawanpuchong di sana. Kedua – Melawat setiap booth yang ada disamping mendapatkan seberapa banyak risalah-risalalah dan juga biz card daripada mereka yang berkaitan dengan industri asas tani ini lebih-lebih lagi berkaitan dengan cendawan. Memang tidah menghampakan dimana saya jumpa beberapa booth yang mempamerkan produk cendawan seperti Jabatan Pertanian, MOSTI, Pertubuhan Peladang dan ada la dua tiga lagi yang bergerak atas nama syarikat sendiri.

Rasa penat jangan nak citer la…haus dan lapar pon ada. Saya pergi tak lama sebab banyak lagi urusan nak dibereskan di ladang. Cuma apa yang saya boleh komen di sini MAHA memang bagus dan sesuai sebagai satu medan yang menemukan banyak perkara. Hanya dengan satu atau dua hari membelanjakan masa, anda dapat menemui berpuluh-puluh pengusaha, pembekal, pembuat, pembeli dan juga mendapat bermacam-macam info dan menemui berbagai-bagai jenis produk dan teknologi.

Disitulah idea-idea masuk berpusu-pusu, mencurah-curah sampai susah lah nak citer. Anda pergilah dan tengok sendiri. Cuma nasihat saya, datang awal pagi bukannya apa….takut dapat parking jauh je…jauh tu nak menapak. Panas pulak tu….he he he.











No comments: