Friday, August 29, 2008

Dried Mushroom (Cendawan Kering)


Pembeli dan Pengedar diperlukan.

Dried mushroom merupakan satu produk baru dipasaran. Jika selama ini kita biasa melihat dried mushroom daripada cendawan jenis Gano, Shitake, Mitake, Button dan telinga kera, sekarang Cendawan Tiram juga doleh dikeringkan. Ini bermakna bagi mereka yang jauh, yang nak simpan lama cendawan tiram atau nak post dan export ke luar Negara bolehlah membeli dried mushroom ini.

Dari segi teknikal, cendawan segar basah ini telah melalui satu proses pengeringan air sebanyak 100%. Ini bermakna cendawan yang tinggal hanyalah cendawan asal yang masih mempunyai nutrient dan khasiat serta rasa yang sama seperti cendawan segar yang lain cuma tiada air. Ini menjadikan berat asal cendawan akan hilang sebanyak 90%. Yang tinggal hanya 10% sahaja berat cendawan tersebut.

Cara nak masak sungguh mudah. Anda hanya perlu memasukkan Dried mushroom ini kedalam masakan anda tanpa perlu direndam air terlebih dahulu. Dried mushroom ini akan mengembang secara sendiri di dalam masakan anda dengan menyerap air,minyak dan bahan perasa yang anda gunakan di dalam masakan anda. Sungguh mudahkan.

So, harga pasaran adalah RM3.50 bagi setiap bungkusan yang mempunyai kandungan berat sebanyak 25gram. Harga yang berpatutan.

Boleh tempah dengan kami dan kami akan postkan kepada anda. Kos post ditanggung oleh pembeli.

1 comment:

Bizmind said...

Saya berminat untuk belajar cara2 mengeringkan dan pembungkusan cendawan tiram untuk pasaran di kawasan saya.. Bolehkah kita jadi rakan kongsi?
.
Untuk perbincangan lanjut, harap dapat berhubung melalui email atau yahoo messenger..
.
email: bizmind85@gmail.com
YM: apolion_xyz@yahoo.co.uk
.
.
Timothy Thomas