Saturday, September 6, 2008



Puchong – 30 Ogos, berlangsungnya 1 lagi kursus cendawan dengan penyertaan seramai 7 orang peserta.

Peserta yang paling jauh datangnya daripada Seremban sementara yang lainnya sekitar lembah Klang. Suasana kursus cukup meriah walaupun kursus kali ini majoritinya adalah dari kaum Ibu. Maknanya kaum wanita dah banyak yang minat nak tanam cendawan sama ada secara sambilan ataupun secara serius. Ini kerana nak tanam cendawan bukannya susah. Bekerja hanya di dalam bangsal yang semestinya redup, nyaman serta tidak memerlukan kudrat yang besar. Hanya semangat yang kental serta pandai memasarkan hasil cendawan sahaja yang diperlukan. Sebab itu, industri cendawan ini boleh digolongkan sebagai industri dalam Bandar. Orang dibandarpun boleh tanam cendawan. Ringkas serta mudah dipasarkan. Jadi sapa-sapa pun boleh tanam cendawan.

Apapun, sememangnya kami memberi peluang kepada anda dan sesiapa sahaja yang berminat nak tanam cendawan atau nak berkenalan dengan cendawan, datang lah ke ladang kami diPuchong. Tiada bayaran dikenakan. Anda juga boleh datang dan beli beg-beg cendawan matang untuk cuba menanam dirumah. Nak beli bahan mentahpun ada kami sediakan. Kepada lepasan graduan, pelajar sekolah dan sesiapa sahaja juga boleh datang jika nak melawat cendawan di ladang kami. Kami memang alu-alukan. Cuma, bagitau awal le sikit ya…takut kami takde dibangsal. Maklumlah nak uruskan jualan dan tempahan. Kena ke sana dan kemari.

Senarai di bawah merupakan senarai nama dan no contact peserta yang telah menjalani kursus pada 30 Ogos. Mungkin anda boleh tanya mereka tentang pengalaman dan apa yang mereka dapat semasa kursus tersebut. Harap-harap dapat komen yang bagus ya…he he he.





OK, kursus seterusnya adalah pada 13 September ini. Setakat ini sudah 10 orang telah mendaftar.

Jadi kekosongan masih ada dan jika anda berminta sila SMS nama anda kepada saya atau daftar ONLINE di dalam blog ini.

Bayaran yuran hanya dibuat ditempat kursus sahaja. Kami tak ambil deposit.










No comments: