Wednesday, April 15, 2009

Pilot Projek - Satu Kg. Satu Industri

Puchong – Pada 8 April saya telah dipanggil oleh pihak UPENS (Unit Perancang Ekonomi Negeri Selangor) untuk hadir ke satu sesi taklimat dan perbincangan di SUK Shah Alam berkenaan Program Keusahawanan iaitu Projek Satu Kampung Satu Industri. Dalam projek ini Cendawanpuchong telah diberi mandat untuk menjadi Mentor dan juga Anchor bagi menjayakan projek tersebut. Kampung Sri Aman Puchong telah disebut sebagai “Pilot Projek” di mana seramai 10 – 100 penduduk kampung yang terdiri daripada golongan miskin atau berpendapatan rendah di pelawa menyertai projek tersebut. Ia adalah satu program Kerajaan Negeri bagi membasmi kemiskinan serta menambah pendapatan golongan sasaran.

Emmmmm nak kata apa….terkejut ada..nak kerkucil pon ada….bak kata si Sudin dalam filem pendekar bujang lapok…”masuk kali ini sudah 7 kaliiiiiiiii…

Balik saja, saya terus panggil semua pengusaha-pengusaha cendawan yang bernaung di bawah cendawanpuchong. Buat mesyuarat dan saya bacakan berita serta amanat ini. Alhamdulillah, mereka semua nak support saya. Ia bukan satu kerja yang mudah tapi penuh dengan rasa tanggungjawab. Mana tidaknya, jika ada 10 peserta, maka saya kena binakan 10 bangsal, supply beg media 50,000 setiap bulan, pantau lagi dan yang penting beli semula hasil. Nasib baiklah saya sudah dapat tapak berniaga di Pasar Borong Selangor. Insya ALLAH dalam bulan ini group cendawanpuchong akan mula berniaga cendawan segar di PASAR BORONG SELANGOR……datang jangan tak datang.

Kepada semua pembaca, doakan kami berjaya dalam misi terbaru kami ini……….amin.

OK, drebar lori dah panggil...nak sambung kerja-kerja mengemas bangsal...maklumlah 19 April 2009 (Ahad nie) EXCO SELANGOR (YB Tuan Hj. Yaakob Sapari) nak datang dan merasmikan projek ini diladang cendawan saya....maut kalau macam nie...kena kemas beb...bangsal dah macam tongkang pecah!!!!! Hua wa wa waaaaaaaa.........................































No comments: